Wydarzenia

15 lat Soudal na polskim rynku

Dodano: środa, 22 czerwca 2011 06:50

Strategia firmy Soudal na polskim rynku na przestrzeni 15 lat, w dużej mierze skupiała się na wprowadzeniu i rozpropagowaniu zaawansowanych technologicznie produktów i innowacyjnych rozwiązań dla budownictwa.

Pomysłem na sukces firmy było wprowadzanie technologii, które wyprzedzały potrzeby klientów. Aktualnie w Polsce swoją siedzibę mają trzy spółki w których łącznie zatrudnionych jest ponad 250 osób: Soudal sp. z o.o. zajmująca się dystrybucją w Polsce, Soudal Services koordynująca działania na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej w tym Rosji, a także niektórych krajów azjatyckich oraz Soudal Manufacturing odpowiedzialna za produkcję i fabrykę w Pionkach.

Od firmy zatrudniającej dwie osoby do potentata w branży budowlanej z szacunkowym udziałem w rynku w segmencie pian i uszczelniaczy na poziome 38% oraz przychodami ze sprzedaży krajowej wartości 139 mln złotych w 2010 roku - tak w dużym skrócie można podsumować 15 lat Soudal na polskim rynku.

"Od początku naszej działalności w Polsce staraliśmy się przekonywać klientów, że można prościej, szybciej i lepiej. To my jako pierwsi opracowaliśmy w naszych laboratoriach i wprowadziliśmy na rynek m.in. zimową formułę piany montażowej umożliwiającą montaż okien w niskich temperaturach, wydłużając w ten sposób sezon budowlany. Możemy się także także pochwalić takimi innowacyjnymi produktami jak: piana niskorozprężna, piana wysokowydajna czy szeroka gama polimerów hybrydowych również we własnej technologii smx, która pozwala na szeroką modyfikację właściwości produktów. Naszą zasługą jest także wprowadzenie na polski rynek dwuskładnikowej piany szybkoutwardzalnej, którą można obrabiać już po 3 minutach czy piany Flexi o elastyczności nieosiągalnej dla żadnej innej piany montażowej dostępnej na rynku" mówi Andrzej Kaczor, dyrektor zarządzający Soudal sp. z o.o.

Piany, uszczelniacze i silikony w charakterystycznych żółtych opakowaniach szybko zostały docenione przez rynek. Zgodnie z badaniami ASM Centrum Badań i Analiz z 2010 roku co trzeci wykonawca spontanicznie sięga po produkty Soudal i wskazuje je jako godne polecenia. Obecnie Soudal jest liderem w produkcji i dystrybucji  pian montażowych w opakowaniach aerozolowych, a także silikonów i mas uszczelniających z szacunkowym udziałem w tym segmencie rynku na poziomie 38%.

Od 2007 roku Piotr Drzewowski, kierujący dywizją wschodnią Soudal, koordynuje działania na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej, Rosji i Centralnej Azji. Do obsługi tego strategicznego regionu powołana została spółka Soudal Services mająca swoją siedzibę w Cząstkowie Mazowieckim pod Warszawą. Większość pian, silikonów i innych mas  uszczelniających sprzedawanych  w tym regionie produkowana jest w uruchomionej w 2009 roku fabryce Soudal Manufacturing w Pionkach.

"W 1996 roku kiedy zaczynaliśmy naszą działalność na rynku polskim mieliśmy przed sobą trudne zadanie. Proponowaliśmy doskonałe produkty, które "wyprzedzały" potrzeby, były jednak w Polsce nieznane i w relatywnie wysokiej cenie. Musieliśmy przekonać do naszej oferty wykonawców przywiązanych w większości do tradycyjnych technologii. Byłem jednak przekonany, że obrana przez nas strategia odniesie sukces dlatego, że polscy wykonawcy potrzebują profesjonalnych i sprawdzonych rozwiązań. Dziś z satysfakcją mogę powiedzieć, że się nie pomyliłem" podsumowuje 15 lat Soudal na polskim rynku Piotr Drzewowski, prezes firmy.

źródło i zdjęcie: soudal.pl