"Dachologia. Podniebne miasto", czyli trzeci spacer po stołecznych dachach

Niedawno odbył się trzeci spacer po stołecznych dachach. Tym razem uczestnicy weszli na dach Muzeum Narodowego oraz Szklanego Domu, budynku na warszawskim Żoliborzu. Partnerem strategicznym cyklu wydarzeń "Dachologia. Podniebne miasto" jest firma Geberit, która jako producent systemów odwodnień dachowych wspiera ideę popularyzowania użytkowania i wykorzystywania dachów budynków.

"Dachologia. Podniebne miasto", czyli trzeci spacer po stołecznych dachach

"Podniebne" warsztaty, wykłady i spacery organizowane przez Fundację Bęc Zmiana są skierowane nie tylko do branży architektonicznej, lecz także do wszystkich mieszkańców miasta. Projekt Dachologia stworzony przez Małgorzatę Kuciewicz i Simone De Iacobis, architektów z grupy projektowej Centrala, wspiera firma Geberit. Celem tych weekendowych spotkań jest zachęcenie do częstszego wykorzystywania dachów budynku.

W Polsce aspekt użytkowy tych przestrzeni jest bardzo mało popularny, co może dziwić ze względu na sprzyjający klimat. To, że dach to znakomite miejsce na odpoczynek w wielkim mieście doceniają od lat mieszkańcy Szwajcarii, kraju z którego wywodzi się firma Geberit. W Zurychu co roku odbywa się nawet festiwal, w czasie którego na dachach organizuje się różne wydarzenia oraz imprezy.

W ramach wydarzenia uczestnicy wzięli udział w wykładzie, a także wraz z kuratorem zwiedzili wystawę "Marzenie i rzeczywistość" opowiadającą o gmachu budynku. Na zakończenie spacerowali po dachu Muzeum Narodowego. Ta na co dzień trudno dostępna przestrzeń bardzo im się spodobała.

"Dachologia. Podniebne miasto", czyli trzeci spacer po stołecznych dachach

Niedzielne warsztaty rozpoczęły się na dachu budynku przy ul. Mickiewicza 34/36 zwanego Szklanym Domem. Okazały się znakomitą okazją do wymiany koncepcji na aranżacje dachu i umożliwiły poznanie możliwości użytkowania dachów i tarasów oraz udostępnienia zamkniętych dotąd przestrzeni. Specjaliści poruszyli także kwestie prawne, projektowe oraz administracyjne.

W czasie wykładu pojawiło się dużo informacji o rozwiązaniach stosowanych na dachach zielonych, które pozwalają na retencjonowanie części wody opadowej. Poruszone tematy mogą stać się inspiracją do niekonwencjonalnych projektów wykorzystujących deszczówkę.

"Dachologia. Podniebne miasto", czyli trzeci spacer po stołecznych dachach

Geberit, partner strategiczny Dachologii, na co dzień dba o prawidłowe odprowadzanie wody z dachów płaskich w wielu projektach, dlatego w czasie warsztatów nie mogło zabraknąć tematu odwodnienia dachów, na przykładzie systemu Geberit Pluvia. Właśnie dzięki temu ekologicznemu, podciśnieniowemu systemowi marka Geberit od lat specjalizuje się i wyznacza standardy w technologii odprowadzania wody deszczowej z dachów zielonych, o konstrukcji masywnej, lekkiej, a także izolowanych termicznie.

W porównaniu z konwencjonalnymi systemami odprowadzającymi wodę z dachu, Geberit Pluvia daje architektom więcej swobody w projektowaniu. Wymaga znacznie mniejszej ilości wpustów dachowych, pionów kanalizacyjnych, a także mniej przewodów znajdujących się przy ziemi.

"Dachologia. Podniebne miasto", czyli trzeci spacer po stołecznych dachach

Źródło: materiały prasowe

Komentarze

FILMY OSTATNIO DODANE
Copyright © AVT 2020 Sklep AVT