Wydarzenia

Dalszy ciąg akcji społecznej marki Braas

Dodano: piątek, 23 marca 2012 08:13

Dom Dziecka w Chorzenicach to kolejna placówka, którą udało się wyposażyć w energooszczędny sprzęt AGD, w wyniku współpracy marki Braas i Fundacji Nasza Ziemia. To już piąte tego typu wdrożenie, organizowane w ramach proekologicznej akcji społecznej "Zielona Stopa Filantropa".

Modernizacja wyposażenia Rodzinnych Domów Dziecka, a przez to obniżenie rachunków  za prąd oraz poprawa stanu środowiska naturalnego poprzez redukcję emisji CO2 i ograniczenie liczby wyrzucanych elektrośmieci, to główne cele organizowanej przez markę Braas i Fundację Nasza Ziemia proekologicznej akcji społecznej "Zielona Stopa Filantropa", którą zainicjowano 11 maja 2011 r.

Program "Zielona Stopa Filantropa", który postanowiła wesprzeć marka Braas, ma na celu poprawę efektywności energetycznej placówek dziecięcych, m.in. poprzez wymianę starego sprzętu AGD na nowoczesne urządzenia wysokiej klasy energetycznej oraz wymianę tradycyjnych żarówek na świetlówki energooszczędne. Jedną z tych placówek był Dom Dziecka w Chorzenicach, gdzie 16 marca br. przekazano energooszczędną lodówko-zamrażarkę.

Urządzenia AGD, zwłaszcza wysokiej klasy energooszczędności, to inwestycja, na którą rodzinne domy dziecka zwykle nie mają środków w swoich budżetach. Ich zakup przez Fundację Nasza Ziemia, przy wsparciu marki Braas, przyczyni się do unowocześnienia tych placówek, dając ich wychowankom uśmiech, i jednocześnie chroniąc środowisko. Program i działania w nim podejmowane przyczynią się także do ograniczenia kosztów związanych z ich comiesięczną eksploatacją.

Wymiana starego sprzętu i tradycyjnych żarówek to również duża korzyść dla środowiska naturalnego, przyczynia się bowiem do ograniczenia zużycia energii elektrycznej oraz zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Kolejną korzyścią, płynącą  z programu, jest ograniczenie liczby elekrośmieci, wyrzucanych na składowiska śmieci (głównie telefonów komórkowych). Pomoże to także zmniejszyć wykorzystanie nieodnawialnych zasobów naturalnych Ziemi.

"Zdecydowaliśmy się kontynuować naszą współpracę z Fundacją Nasza Ziemia również w tym roku, ponieważ widzimy, że nasze wspólne działania przynoszą efekty, a to dla naszego zespołu prawdziwa satysfakcja" - stwierdził Grzegorz Barycki, dyrektor marketingu w firmie Monier.

Zapraszamy do zapoznania się z zakładką firmy Monier Braas, która znajduje się tutaj.

źródło i zdjęcia: Braas

Firma: Monier Braas